Wednesday, May 8, 2013

Ως πότε ρε αριστερά θα συνεχίζεις έτσι; (part 2)

Δημοσίευσα χθες αυτό το άρθρο, με αφορμή την Κική Δημουλά, και με πραγματικό στόχο να θίξω ένα ακόμα πιο σημαντικό-γενικό θέμα, δηλαδή τη διάκριση ανάμεσα στον προλετάριο και στον λούμπεν προλετάριο (ο Μαρξ τους θεωρούσε, σωστά ή λανθασμένα, δύο διαφορετικές τάξεις, με διαφορετικά συμφέροντα). Είχα μάλιστα βάλει και λινκ σε ένα λιγάκι πιο παλιό άρθρο, όπου μιλούσα για αυτό ακριβώς το θέμα.

Για ακόμα μια φορά, οι απαντήσεις κατάφεραν να κλέψουν την παράσταση. Δεν αναφέρομαι μόνο σε απαντήσεις από κάποιο φασίστα, ημιφασίστα, κτλ, που λίγο-πολύ την ξέρουμε την άποψη τους. Αναφέρομαι στις απαντήσεις αριστερών ανθρώπων, που δε ξέρω κατά πόσο είναι ενδεικτικές και αντιπροσωπευτικές της γενικότερης κατάστασης, είναι όμως σίγουρα "εντυπωσιακές".

Αποφάσισα λοιπόν να βάλω σε αυτή την ανάρτηση, τις απαντήσεις που υπάρχουν στο indymedia, μαζί με τη δική μου απάντηση για το θέμα, μπας και κάποιοι άνθρωποι, εντός ή και εκτός της οργανωμένης αριστεράς προβληματιστούν λιγάκι:

Πήρα 4 απαντήσεις, και "κατάφεραν" και οι 4 να μην πουν ούτε μία κουβέντα για το θέμα της διάκρισης προλεταριάτου - λούμπεν προλεταριάτου.

Είπαν ένα σωρό πράγματα, για ένα σωρό θέματα - κάποια από αυτά έχουν ενδιαφέρον, και υπό άλλες συνθήκες θα άξιζε να απαντηθούν και να συζητηθούν (πχ η απάντηση της Δημουλά, που "καλύπτει" κάποιους, αλλά δεν καλύπτει εμένα, μιας και η Δημουλά έχει υπογράψει και κάτι κείμενα υπέρ μιας πολυκομματικής συνεργασίας στην κυβέρνηση, ώστε να βρεθεί μια λύση παρέα με την τρόικα, κτλ. Κάποιος μας λέει ότι οι μετανάστες αυτοί δε φταίνε για τη θέση τους, κάτι με οποίο συμφωνώ και το λέω και στο άρθρο μου (!). Ή ένας άλλος μας λέει ότι η δημοσιογράφος της "ελευθεροτυπίας" που έγραψε για το θέμα είναι άθλια, λες και εγώ συμφώνησα μαζί της, κτλ, κτλ, κτλ). Αλλά εγώ τα αγνοώ όλα αυτά, διότι θα μας αποσπάσουν την προσοχή από το να μιλήσουμε για το κεντρικό ζήτημα.

Γενικά, δε λογοκρίνω σχόλια, αλλά σε αυτή την ανάρτηση θα λογοκρίνω οποιοδήποτε σχόλιο γίνει και δεν παίρνει θέση για τη διάκριση προλεταριάτου-λούμπεν προλεταριάτου που έκανε ο Μαρξ. Δε με πειράζει η αντιπαράθεση, και δε χρειάζεται κάποιος να συμφωνεί με όλα όσα λέω. Χρειάζεται όμως να πάρει θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα, έστω και αν η θέση αυτή είναι "εντελώς αντίθετη" με τη δική μου.

Από τη στιγμή που η αριστερά δεν παίρνει θέση "με το καλό", θα χρησιμοποιήσω την -μικρή έστω- δύναμη που έχω μέσω του blog για να πιέσω την αριστερά να ασχοληθεί με το θέμα με το ζόρι, αντί να το θάβει, και μετά να αναρωτιέται γιατί ο προλετάριος δε συμφωνεί μαζί της στις καταπληκτικές "ροζ" θέσεις της.

Κάτι ακόμα, πριν δούμε τις απαντήσεις απ' το Indymedia: Κατηγορήθηκα ότι τάχα έγραψα ότι έγραψα για να κερδίσω αναγνωσιμότητα και λεφτά. Στην πραγματικότητα, γράφω αμισθί εδώ και 6 χρόνια (από το 2006, με παύση ενός χρόνου περίπου). Επίσης, έχω κόψει σχέσεις με τους περισσότερους αριστερούς και τις οργανώσεις τους, διότι δεν αξίζουν και πολύ, παρά μόνο μέσα στα μυαλά των οπαδών τους και του μικρόκοσμου τους. Αν ήθελα λεφτά και δόξα, γιατί να τα κάνω αυτά τα πράγματα;

Ξέρω, όσο και αν με πονάει, ότι λίγα πράγματα θα επιβιώσουν από τη σημερινή αριστερά, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζω όσο μπορώ, με όλες τις ατέλειες μου, να παλεύω για κάτι καλύτερο στο μέλλον. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι μάλλον θα φύγω, οπότε θα απαλλαχθείτε σύντομα από εμένα και θα ξαναγυρίσετε στη "ζεστή αγκαλιά" των γνωστών κομματικών sites και blogs που αβαντάρουν την οργάνωση τους και τους οπαδούς τους ότι τάχα τα κάνουν όλα τέλεια, ή κάτι blogs της ροζ αριστεράς που καταγγέλλουν τη σκληρότητα του κόσμου και κάτι τέτοια (τέτοιο μελόδραμα ούτε οι χριστιανοί στις ταινίες για τη σταύρωση του Ιησού).

Πριν όμως φύγω, όσο ακόμα γράφω, θα πιέσω τα πράγματα - ένα από αυτά που θα ήθελα να γίνει είναι να πάρουμε μια άποψη από την αριστερά για το λούμπεν προλεταριάτο ως ξεχωριστή τάξη από το προλεταριάτο. Και καλά η "ροζ" αριστερά, από αυτή δεν περιμένουμε τίποτα, αλλά η υποτιθέμενη "μαρξιστική" αριστερά ας μας εξηγήσει πχ αυτό:

"Το λούμπεν προλεταριάτο, αυτό το παθητικό προϊόν σαπίλας των πιο χαμηλών στρωμάτων της παλιάς κοινωνίας, παρασέρνεται εδώ κι εκεί στο κίνημα από την προλεταριακή επανάσταση, όμως απ' τις συνθήκες της ζωής του είναι πάντα πρόθυμο να πουληθεί για αντιδραστικές ενέργειες."
Κ. Μαρξ, Κομμουνιστικό Μανιφέστο

Ακολουθούν ολόκληρες οι απαντήσεις από το Indymedia:

Εντάξει, παράγινε το κακό με το τον εργατισμό ορισμένων. Ας μάθουν λοιπόν οτι η κοινωνία αποτελείται εκτός από εργάτες και από άλλους, πχ. οι νοικοκυρές που δεν αναγνωρίζεται από ΚΑΝΕΝΑΝ η εργασία τους, άτομα με προβλήματα κινητικότητας ή ψυχολογικές ιδιαιτερότητες που δεν τους παρέχεται ποτέ η δυνατότητα να εργαστούν, ακόμα και άτομα που λόγω καταγωγής βρέθηκαν με κάποια περιουσία και την ροκανίζουν για να ζήσουν χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να γίνονται δούλοι των άλλων. Αυτοί δεν φαίνεται ότι χωράνε στο ηρωικό πρότυπο του εργάτη με τους ρόζους στα χέρια από το σκάψιμο (και τις μπουνιές στους "αντεπαναστάτες"). Επίσης υπάρχουν εκείνοι που ασκούν εργασίες εκτός νόμου για να επιβιώσουν και όσο κι αν θέλετε να το κρύψετε υπάρχουν κλέφτες με αξίες και κλέφτες που σκοτώνουν για δυο τρια ευρώ. Ο Πετρόπουλος κάποτε είχε γράψει ένα βιβλίο, το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη που έλεγε για όλα αυτά.
Ναι, είμαστε ανοικτά και με τα μπούνια υπέρ των μεταναστών άσχετα αν είναι εργάτες ή όχι, γιατί δεν ήταν επιλογή τους να γίνουν μετανάστες, γιατί μια άδική και σκληρή μοίρα τους μετέτρεψε σε περιπλανώμενους του κόσμου, σε πρόσφυγες. Δεν πιστεύουμε σε καμιά θρησκεία ούτε στον ορθόδοξο Μαρξισμό του κάθε αριστεριστή που σε άρθρο του για τα γεγονότα της Μανωλάδας βάζει βίντεο πακιστανούς μετανάστες να κρατάνε σημαίες του Πασόκ, δήθεν στηλιτεύοντας τη καθεστωτική αριστερά αλλά στην πραγματικότητας βάζοντας το ρατσισμό από τη πίσω πόρτα μεταμφιεσμένο σε αντικαπιταλισμό. Και επειδή υιοθετούν ορισμένα τάχα ριζοσπαστικά τσιτάτα έχουν μονοπωλήσει το μέσο με τις οικονομίστικες θεωρίες τους, θολώνοντας με τις παρλάτες τους το ήδη θολό τοπίο. Ο συγκεκριμένος μάλιστα με τις βαθυστόχαστες αναλύσεις έχει γράψει βιβλίο που λέγεται "Η Ελλάδα Ως Προτεκτοράτο" - δηλαδή αν καταλαβαίνω καλά διεξάγει τον αγώνα του υπό την ιδέα της εθνικής ανεξαρτησίας, όπως οι ανεξάρτητοι έλληνες, ο καζάκης, και ένα σωρό άλλοι. Και συνεχίζει και κατεβάζει απανωτά σεντόνια στο indymedia σαν να πρόκειται για προσωπικό του μέσο. Παρά τον αντικαπιταλισμό του όμως έχει δημιουργήσει υποδομή donate που δέχεται κάθε λογής πιστωτικές κάρτες - είπαμε ο καπιταλιστής θα σου πουλήσει ακόμα και το σχοινί με το οποίο θα τον κρεμάσεις (προς το παρόν κρέμεσαι από τ'αρχίδια του).
Θα ήταν καλύτερα στη θέση αυτού να είχα γράψει μια ολοκληρωμένη ανάλυση αλλά είναι κάποιες φορές που το μόνο που θέλεις είναι να πεις δυο κουβέντες που σε πνίγουν και όχι να αντιπαρατεθείς ιδεολογικά - ιδιαίτερα αν θεωρείς εχθρική κάθε ιδεολογία και ιδιαίτερα εκείνες που λένε ότι είναι επαναστατικές. Και θέλω να πω: νησάφι πια με τη διαστροφή των εργατιστών και τη σαπισμένη τους ανάλυση. Μπήκαμε στον 21ο αιώνα, δεν γίνεται να χρησιμοποιούμε θεωρητικά εργαλεία του 19ου αιώνα. Με όλο το συμπάθειο δηλαδή.

1469171
Διαψεύδεται το chain letter από ό,τι φαίνεται
από πολύ βιασύνη τελευταία στο internet, γιατί; 2:24, Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
Βιάστηκες να δημοσιεύσεις αγαπητέ ciaoant1. Για δες εδώ:
https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1469136
"Τη Χρυσή Αυγή θα ήθελα να τη σκοτώσω γιατί σκοτώνει αυτούς τους ανθρώπους. Ειλικρινά σας λέω με πιάνει ρίγος που τη βλέπω. Εκεί ναι, θα μπορούσα να τους πυροβολήσω που επιτίθενται σε φτωχούς κακομοίρηδες. Άκουσα για το επιλεκτικό συσσίτιο. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Και λένε ότι είμαι εγώ ρατσίστρια;"

1469178
Η Δημουλά, που την κατηγορεί...
από ... 3:01, Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
ο ciaoant1 μπορεί και διαχωρίζει τους λούμπεν προλετάριους σε κατηγορίες, κι αρνείται επίσης να πάρει θέση "καθοδηγητή" ως "άνθρωπος του πνεύματος".  Ο ciaoant1 ωστόσο δεν φαίνεται να διαχωρίζει σε κατηγορίες τους εργάτες, κι ούτε φαίνεται να θυμάται ότι κι αυτοί που δουλεύουν στην Ελληνικός Χρυσός τώρα είναι εργάτες!!!  Απαράδεκτο άρθρο κατά τη γνώμη μου, εμένα η απάντηση της Δημουλά με καλύπτει (αν υποθέσουμε πως πρέπει να με ενδιαφέρουν οι απόψεις της Δημουλά, και όχι μόνον η ποίησή της).

1469199
Όταν καβαλάς το καλάμι...
από ΕΝΚΙ 10:49, Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
... και "παίρνει ο κώλος σου αέρα", τότε αρχίζεις άκριτα να αναμασάς ανόητες ή και προβοκατόρικες ακόμα, δημοσιογραφικές μπουρμουλήθρες αγαπητέ ciaoant1.
Εντάξει το καταλάβαμε οτι είσαι ο ένας αναλυτής-προφήτης της παγκόσμιας συστημικής κρίσης του καπιταλισμού, διαβάσαμε και το βιβλίο σου το οποίο μας βοήθησε να αντιληφθούμε πολλά πράγματα που αγνοούσαμε, εντάξει το εμπεδώσαμε το σκεπτικό σου για το μαρξιστικό-λενινιστικό σου "αλφαβητάρι" περι εργατικής τάξης και αναγκαιότητας ενεργοποίησής της ως επαναστατικό υποκείμενο, ΟΚ μας βοήθησες να αντιληφθούμε το πώς οι νομισματικές πολιτικές που ακολουθούνται σε αμερική, ευρλώπη, ιαπωνία ευνοούν την καπιταλιστική συσώρευση, αλλα μέχρι εκεί νομίζω οτι είχες θετική συμβολή. Όταν αποπειράσαι να σχολείσαι καθημερινά με ΟΛΑ, προφανώς απο ανάγκη να το "παίξεις" δημοσιογραφικό site ποικίλης ύλης, πιθαβνόν λόγω έντονης επιθυμίας προσέλκυσης συνδρομών, αναπόφευκτα θα γράφεις και παπαριές....
Η κόντρα σου με την ρόζ αριστερά (συμφωνώ με την αντιπάθεια που τρέφεις για τους αριστε-ρούληδες) σε οδηγεί σε αναπαραγωγή ανόητων αν όχι προβοκατόρικων "δημοριογραφικών επιτυχιών", όχι απο ρόζ αριστερούληδες δημοσιοκάφρους, αλλα απο παρδαλές δημοσιοκάφρικες καθεστωτικές μπουρμπουλήθρες τύπου Άννας Δαμιανίδη. Δές εδώ στην συζήτηση και θα καταλάβεις οτι βιάστηκες να βγάλεις συμπέρασμα και βιάστηκες και να "σχολιάσεις" : https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1469136
Μου φαίνεται οτι έχει "πάρει ο κώλος σου αέρα" ciaoant1, καλό θα ήταν να το κοιτάξεις  λίγο γιατί όταν καβαλάς το καλάμι χάνεις την επαφή με το έδαφος... Γνώμη μου είναι να κάνεις λίγο "κράτει" και να αρκεστείς σε αυτά τα θέματα για τα οποία μπορείς να ελέγξεις την αξιοπιστία των δεδομένων που χρησιμοποιείς στις αναλύσεις και στους σχολιασμούς σου. Απο μια σκοπιά καθαρά καταναλωτική είναι "καλά" τα supermarket που πουλάνε τα πάντα, μπορείς να μπείς μέσα και να αγοράσεις τα πάντα, αλλα απο ποιότητα είναι "σκατά"... Γνώμη μου είναι να μην γίνεις supermarket, πούλα αυτό που ξέρεις καλά, κι άσε την δημοσιοκαφρίλα για άλλους...

1469228
...
από ciaoant1 16:35, Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
Για το λούμπεν προλεταριάτο, που ο Μαρξ το ξεχώριζε-διαχώριζε ως τάξη από το προλεταριάτο τι γνώμη έχουν όσοι με κατηγορούν;

Εγώ έγραψα τη γνώμη μου, περιμένω τη δική σας.

Τα υπόλοιπα περί "προσέλκυσης αναγνωστών' τα αφήνω ασχολίαστα - αν ήθελα αναγνώστες θα χάιδευα τα αυτιά των αριστερών, που κάνουν ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε εργάτες και λούμπεν προλετάριους


"Το λούμπεν προλεταριάτο, αυτό το παθητικό προϊόν σαπίλας των πιο χαμηλών στρωμάτων της παλιάς κοινωνίας, παρασέρνεται εδώ κι εκεί στο κίνημα από την προλεταριακή επανάσταση, όμως απ' τις συνθήκες της ζωής του είναι πάντα πρόθυμο να πουληθεί για αντιδραστικές ενέργειες."
Κ. Μαρξ, Κομμουνιστικό Μανιφέστο