Saturday, May 18, 2013

"Μήπως έχουμε χαώσει τη συζήτηση;" (για την αριστερά και την αιμοδοσία του ΚΚΕ)


Συνήθως δεν ασχολούμαι με τέτοια θέματα - αλλά πήρα ένα ενδιαφέρον mail με την εύστοχη παρατήρηση ότι "είχαμε δεν είχαμε, πάλι τη χαώσαμε τη συζήτηση ως αριστερά".

Για όσους δεν το έχουν πάρει χαμπάρι λοιπόν, αυτές τις μέρες το ΚΚΕ πήρε την απόφαση να διοργανώσει μια αιμοδοσία, αποκλειστικά όμως "για τις ανάγκες της εργατικής τάξης".

"Σιγά την είδηση" θα πουν κάποιοι, αλλά στο μικρόκοσμο της αριστεράς, όλα αυτά είναι τεράστιες ειδήσεις (διότι επειδή δε μπορούν να αντιμετωπίσουν στα σοβαρά την άρχουσα τάξη, προτιμούν να αναλώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου και των δυνάμεων τους στο να βρίζουν ο ένας τον άλλο. Όχι ότι δεν πρέπει να λέμε τι κάνει  πχ ένας οπουρτουνιστής αριστερός, αλλά δεν γίνεται αυτό το πράγμα να καταλαμβάνει πάνω από τα μισά άρθρα στα media της αριστεράς!!! Πάντως, η συγκεκριμένη είδηση έχει όντως ενδιαφέρον, και επειδή ξεσήκωσε και αντιδράσεις αξίζει να τη σχολιάσουμε και να πούμε και μερικά δικά μας πράγμα με αφορμή αυτό το συμβάν).

Κλικάροντας εδώ λοιπόν μπορείτε καταρχήν να δείτε ένα άρθρο-απάντηση στην αιμοδοσία του ΚΚΕ της Μαριάννας Τζιαντζή, ένα από τα σχετικά "προβεβλημένα" στελέχη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ (που κατά την άποψη μου είναι παντελώς υπερτιμημένη, αλλά τέλος πάντων, όλοι υπερτιμημένοι μου φαίνονται, για να μην πω ότι μερικοί είναι εντελώς χάλια, οπότε ας το αφήσουμε αυτό). Το άρθρο έχει τίτλο "Από το «True Blood» στο Ταξικό Βlood ή μάλλον στην ταξική αιμοδοσία του ΠΑΜΕ".

Στη συνέχεια, κλικάρετε εδώ και εδώ, με δύο άρθρα του φιλο-ΚΚΕ blog "leninreloaded", το οποίο προσπαθεί να απαντήσει στο άρθρο της Μαριάννας Τζιαντζή (ναι, το ξέρω ότι όλα αυτά είναι κουραστικά, αλλά εντάξει, αυτά απασχολούν την εγχώρια αριστερά πάνω από οτιδήποτε άλλο, και πάντως έχουν ένα ενδιαφέρον αν μπείτε στο νόημα - τώρα το πόση αξία έχουν, αυτό είναι ένα άλλο ερώτημα).

Τώρα, δε γνωρίζω πόσοι από εσάς διαβάσατε όλα αυτά τα άρθρα, αλλά πάντως θα σας κάνω μια περίληψη των όσων κατάλαβα εγώ, και που διαφωνώ, αρχικά με τη Τζιαντζή, και μετά με το ΚΚΕ:

Η άποψη της Μαριάννας Τζιαντζή είναι ουσιαστικά ότι "εντάξει ρε σύντροφοι, είπαμε να είμαστε κομμουνιστές, επαναστάτες, κτλ, αλλά σε μερικά θέματα ας είμαστε...ουμανιστές, και αντί να κοιτάμε πως θα τσακίσουμε τους καπιταλιστές και το σύστημα τους, ας αγκαλιαστούμε και μερικές φορές όλοι μαζί ως άνθρωποι, all we are saying is give piece a chance όπως λέει και το γνωστό τραγούδι, και κάτι τέτοια τέλος πάντων". Εδώ ένα σχετικό κομμάτι από το άρθρο της:
Σίγουρα το ιδιωτικό και το δημόσιο σύστημα υγείας δεν είναι ταξικά ουδέτερα, όμως η προσφορά αίματος είναι μια πράξη που θα έπρεπε να υπερβαίνει τα ταξικά, τα φυλετικά ακόμα και τα εθνικά σύνορα.
Αυτά είναι ουμανιστικές ονειροπολήσεις, που αγνοούν τη σκληρή πραγματικότητα του κόσμου γύρω μας: Θα δίνατε ποτέ αίμα (ή οτιδήποτε άλλο) σε αυτόν που πχ απολύει χιλιάδες εργάτες και μετά μεταφέρει το εργοστάσιο του στην Κίνα για να δίνει μεροκάματα πείνας στους εκεί εργάτες;

Αν ναι, τότε "συγχαρητήρια, μόλις χάσατε".

Εδώ έχουμε ταξικό πόλεμο, και όπως βλέπετε ο αντίπαλος είναι αμείλικτος (πχ δε ξέρω αν "στενοχωριέται" ή όχι ο καπιταλιστής, αλλά πάντως στο τέλος πηγαίνει μια χαρά στην Κίνα, ώστε να δίνει μισθούς πείνας, να πληρώνει μηδαμινούς φόρους, και άσε τους εργάτες να μένουν άνεργοι και να ψοφάνε, μέχρι να δεχτούν και αυτοί την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη "κινεζοποίηση" τους).

Εγώ λοιπόν δηλώνω ότι δε θέλω να δώσω τίποτα σε τέτοιους ανθρώπους - ίσα ίσα που πιστεύω ότι ήδη τους έχω δώσει πάρα πολλά, και θα ήθελα να τα πάρω πίσω, όχι να τους δώσω κι άλλα. Δε θέλω να τους βοηθήσω, ούτε καν με μια "ουμανιστική" αιμοδοσία, θέλω να βοηθήσω μόνο αυτούς που όντως βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο με εμένα, και όχι αυτούς που βρίσκονται στην αντίπερα όχθη. Αφού αν βοηθήσω τους καπιταλιστές, αυτοί μετά θα γίνουν καλά και θα συνεχίσουν να μου ρουφάνε το αίμα. Σιγά μην τους βοηθήσω κιόλας. Αντίθετα, αν βοηθήσω κάποιον που θέλει να ανατρέψει αυτή την κατάσταση, θα έχω σώσει έναν σύμμαχο στον κοινό αγώνα, και αυτή είναι όντως μια ζωή που αξίζει να σωθεί.

Εδώ η Τζιατζή ξανά, σε ένα ακόμα απόσπασμα του άρθρου της:
Συναισθηματική ξηρασία φανερώνει αυτός ο διαχωρισμός των ανθρώπων που βρίσκονται στο κατώφλι του θανάτου ή που ξέφυγαν απ’ αυτόν σε  λαϊκούς αγωνιστές και σε τέκνα της πλουτοκρατίας.
Ως απάντηση στη Τζιαντζή, εγώ θα θυμίσω απλά ότι η αριστερά που βρέθηκε στη πρώτη γραμμή των επαναστάσεων (πχ Ιακωβίνοι στη Γαλλική Επανάσταση, Μπολσεβίκοι, ή και σε όλες τις παλιότερες μικρές ή μεγάλες επαναστάσεις) διαχώριζε τους ανθρώπους - κάποιοι ήταν με την επανάσταση, και κάποιοι ήταν κατά. Η αριστερά λοιπόν, όταν δεν ήταν σάπια όπως σήμερα, όχι απλά δεν έδινε αίμα ή οτιδήποτε άλλο στα "τέκνα της πλουτοκρατίας", αλλά αντιθέτως τους έκοβε τα κεφάλια και τους έπαιρνε τον πλούτο και την εξουσία που είχαν συσσωρεύσει.

Θα θυμίσω επίσης στη Μαριάννα Τζιαντζή και στους ΑΝΤΑΡΣΥους τα λόγια του Γκαίτε (λέτε να είχε και αυτός "συναισθηματική ξηρασία";)
 "Μόνο εκείνος που ήταν ο πιο ευαίσθητος μπορεί να γίνει ο πιο ψυχρός και ο πιο σκληρός, γιατί αυτός πρέπει να περιβάλλεται από ένα σκληρό κέλυφος και συχνά αυτό το κέλυφος θα του γίνεται βάρος."
Λυπάμαι, αλλά αν όντως θέλει κανείς να πάνε μπροστά τα πράγματα, θα πρέπει να ξεχωρίσει τον εχθρό του και να τον πολεμήσει. Ο ουμανισμός (ανθρωπισμός) είναι στην πραγματικότητα μια βάρβαρη ιδεολογία, διότι εξομοιώνει τον εκμεταλλευτή με τον εκμεταλλευόμενο, στα πλαίσια του ότι τάχα "είμαστε όλοι άνθρωποι".

Ναι, είμαστε όντως όλοι άνθρωποι, και πράγματι ο τελικός στόχος είναι να είμαστε όλοι αδελφωμένοι. Αυτό όμως ΔΕΝ μπορεί να επιτευχθεί όσο ο κόσμος είναι χωρισμένος σε ανθρώπους που εκμεταλλεύονται και σε ανθρώπους που πέφτουν θύματα αυτής της εκμετάλλευσης.

Πραγματικός φίλος της ανθρωπότητας δεν είναι αυτός που "κουκουλώνει" αυτή τη διάκριση, ούτε αυτός που κάνει τα στραβά μάτια, προκειμένου να μην υπάρξει "φασαρία". Ίσα ίσα που αυτός είναι υποκριτής και φαρισαίος, διότι έστω και άθελα του, τελικά βοηθά τον εκμετάλλευτή, διότι διδάσκει στον εκμεταλλευόμενο να μην επιτεθεί εναντίον του εκμεταλλευτή του ("ε όχι και να επιτεθώ εναντίον του συνάνθρωπου μου - και τι έγινε μωρέ που με έχει ρημάξει, όλοι αδέρφια είμαστε". Αυτά βλέπουν οι καπιταλιστές και παίρνουν ακόμα περισσότερο θάρρος ώστε να μας ρημάξουν ακόμα περισσότερο. Αυτοί βλέπετε δεν είναι ιδιαίτερα ουμανιστές, γιατί ξέρουν ότι η δική του καλοπέραση βασίζεται στο ξεζούμισμα μας, και αυτό ακριβώς κάνουν).

Φίλος λοιπόν της ανθρωπότητας είναι αυτός που αντιλαμβάνεται ότι η ανθρωπότητα δε μπορεί να ζήσει αγαπημένη παρά μόνο αν δωθεί ένα τέλος στην εκμετάλλευση - και άρα φίλος της ανθρωπότητας είναι αυτός που οργανώνει τα θύματα του σημερινού συστήματος προκειμένου να το ανατρέψουν.

Με αυτή τη λογική, απορρίπτω λοιπόν την Μαριάννα Τζιαντζή. Αλλά παρόλα αυτά δε μου άρεσε και το ΚΚΕ.

Καταρχήν, για τα δύο άρθρα του leninreloaded που έβαλα στην αρχή του άρθρου, δε ξέρω αν τα διαβάσατε, αλλά έχουν καταφέρει να "χαώσουν τη συζήτηση" και να χάσουν εντελώς την ουσία του άρθρου της Τζιαντζή, στο οποίο προσπαθούν να απαντήσουν. Στα δύο αυτά άρθρα, απλά βλέπουμε έναν φίλο του ΚΚΕ να βρίζει όλους τους άλλους, αλλά να το κάνει με τέτοιο τρόπο που να χάνει το δίκιο του.

Αντί να κάνει κριτική στην ουμανιστική σκέψη της Τζιαντζή, που αφοπλίζει τον προλετάριο και του λέει "ας είμαστε όλοι και λίγο αδελφωμένοι μωρέ, ας μην είμαστε εντελώς μαλωμένοι μεταξύ μας", στο πρώτο άρθρο κατηγορεί τη Τζιαντζή για αντιγραφή της "ναζιστικής προπαγάνδα περί αιμοδιψούς κομμουνισμού" (επειδή είχε και μια φωτογραφία από το True Blood, που θα το σχολιάσω στο τέλος).

Όσο για το δεύτερο άρθρο, μιλά για ευγονική, κτλ - στο τέλος λέει και μερικά ενδιαφέροντα για το τι είναι η τάξη, αλλά πάντως και εκεί αδυνατεί πλήρως να καταλάβει ότι η Τζιαντζή απλά είναι ουμανίστρια στο άρθρο της αυτό, και επίσης επειδή είναι και οπορτουνίστρια έβαλε και μια φωτογραφία απ' το true blood για να τσιμπήσει και κανά κλικ παραπάνω, παρότι δε συνδέεται ιδιαίτερα με το περιεχόμενο του άρθρο της.

Δυστυχώς, αντί να επικεντρωνόμαστε στην ουσία, βγάζουμε τη Τζιαντζή ως "ναζιστική προπαγάνδα περί αιμοδιψούς κομμουνισμού", μετά η Τζιαντζή θα απαντήσει και θα πει -δικαίως- ότι άλλα έλεγα εγώ και κακώς με κατηγορείς για τέτοια πράγματα, μετά θα έχουμε κι άλλες τέτοιες συγκρούσεις, και η ουσία του άρθρου θα έχει χαθεί, με την αριστερά να συνεχίζει ως συνήθως τις ατέρμονες συγκρούσεις της που χάνουν την ουσία.

Αλλά τέλος πάντων, προχωρώ και από το Leninreloaded, που άλλωστε δεν είναι και το επίσημο ΚΚΕ.

Το πρόβλημα μου λοιπόν με το ΚΚΕ είναι ότι η κίνηση του αυτή μπορεί να εκληφθεί κυρίως ως μια συμβολική κίνηση-απάντηση και στην αιμοδοσία της Χρυσής Αυγής "μόνο για Έλληνες".

Η αιμοδοσία αυτή δείχνει και τη σαπίλα του εθνικισμού - σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο σκέψης, οι μόνοι που αξίζουν να βοηθηθούν είναι όσοι έχουν ελληνική ταυτότητα ή διαβατήριο, διότι δεν έχει σημασία αν είναι εκμεταλλευτές ή εκμεταλλευόμενοι, αρκεί να είναι ντόπιοι. Αντίθετα, ακόμα και να είναι κάποιος "το καλύτερο παιδί", αν είναι από μία άλλη χώρα, τότε δεν μας κάνει, και δεν του δίνουμε αίμα (έλεος). Αν όμως είναι Έλληνας, τότε να τον βοηθήσουμε, ακόμα και αν είναι το μεγαλύτερο λαμόγιο (και πάλι έλεος).

Το ΚΚΕ λοιπόν θέλησε προφανώς να δώσει μια δική του απάντηση, και να δείξει έτσι ότι "σύμφωνα με το δικό μας τρόπο σκέψης, πρέπει να βοηθήσουμε μόνο όσους βρίσκονται στο πλευρό της εργατικής τάξης".

Ωραία, αλλά η ένσταση που έχω είναι κυρίως "επικοινωνιακή":

Υπάρχουν εργάτες που είναι εντελώς λαμόγια, αντιδραστικοί, φασίστες, τσιράκια και υποτακτικοί του αφεντικού, κτλ. Και υπάρχουν επίσης και μικροαστοί που στηρίζουν όμως τον εργάτη και παίρνουν το μέρος του. Πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτό, πρέπει δηλαδή το ΚΚΕ ΝΑ Βγει και να πει ότι "κάνω αυτή τη συμβολική κίνηση, για να δείξω στον κόσμο ότι εγώ προσπαθώ να αναδείξω το διαχωρισμό της κοινωνίας σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, και καλώ όσους θέλουν την ανατροπή να έρθουν και να σχηματίσουμε το δικό μας στρατόπεδο, ΑΠΕΝΑΝΤΙ από τους άλλους".

Τώρα, υπάρχουν άνθρωποι που σου λένε ότι "εγώ δεν είμαι εργάτης, άρα το ΚΚΕ με έχει πετάξει έξω, παρότι θέλω να αγωνιστώ" (πχ ο άνθρωπος που μου έστειλε το mail και με ώθησε να γράψω αυτό το άρθρο). Δε ξέρω πως το σκέφτηκε το ΚΚΕ, αλλά ήταν -το λιγότερο- άγαρμπο να μην ξεκαθαρίσει λίγο παραπάνω τα πράγματα. Όχι τίποτα άλλο, αλλά διώχνει και κόσμο που θα μπορούσε να πάρει με το μέρος του, πιθανότατα μάλιστα χωρίς να υπάρχει και ουσιαστικός λόγος.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ακόμα και ο Ένγκελς, ο επιστήθιος φίλος και σύντροφος του Μαρξ δεν ήταν εργάτης, είχε κάποια χρήματα από την σχετικά εύπορη οικογένεια του, τα οποία όμως προτίμησε να τα δώσει στον Μαρξ για να χρηματοδοτήσει το έργο του. Ο Ένγκελς είναι ένα πού γνωστό παράδειγμα "αποστάτη της τάξης του", υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι που επιλέγουν να στηρίξουν τον εργάτη, ακόμα και αν οι ίδιοι δεν είναι τέτοιοι.

Αυτοί, όπως και όλοι όσοι επιλέγουν το μέρος του εργάτη, είναι ευπρόσδεκτοι, και το ΚΚΕ νομίζω ότι το ξέρει, και θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικό στις διατυπώσεις του.

Αλλά πάντως αν το ΚΚΕ έχει πρόβλημα στη διατύπωση του, οι ΑΝΤΑΡΣΥοι που χάφτουν τον ουμανισμό τύπου Μαριάννα Τζιαντζή και μετά μας πουλάνε μούρη ως "επαναστάτες" έχουν 1000 φορές παραπάνω πρόβλημα - διότι αυτοί δεν έχουν επικοινωνιακό πρόβλημα, έχουν ιδεολογικό πρόβλημα.

Αν θέλουν, ας δώσουν αίμα να σώσουν τους συνανθρώπους τους, τώρα που το σκέφτομαι δώστε και λεφτά και ρούχα και φαγητό, δώστε ακόμα και λεφτά στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει ανοίξει το κράτος για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Δώστε ότι νομίζετε τέλος πάντων.

Εμείς πάντως ως κομουνιστές πρέπει να τα απορρίψουμε όλα αυτά, και να βοηθήσουμε μόνο όσους αξίζουν και μπορούν εν δυνάμει να συνεισφέρουν στον αγώνα. Αντίθετα, όσοι θέλουν να συνεχίσουν και να διαιωνίσουν τη σημερινή εκμετάλλευση μας, όχι απλά δεν πρέπει να βοηθηθούν, αλλά αντιθέτως εμείς είμαστε αυτοί που θα πρέπει να πάρουμε πίσω όλα αυτά που τόσο καιρό μας έχουν αρπάξει.

Κάποτε η αριστερά έλεγε "ούτε γη ούτε ύδωρ στους ιμπεριαλιστές". Τώρα τι ακριβώς λέει; "Ούτε γη ούτε ύδωρ...αλλά αν θέλουν αίμα να τους το δώσουμε;".

Δεκτό και το "ανθρώπινο δράμα" και κάτι τέτοια που λέει η Τζιαντζή, ένα πρόβλημα υγείας έχει όντως την ικανότητα να σε κάνει πιο ταπεινό. Αλλά αν είναι να βοηθήσουμε κάποιον που υποφέρει και χρειάζεται αίμα, και μετά αυτός να αρπάξει μερικά εκατομμυριάκια εις βάρος του εργάτη, τότε άστο καλύτερα. Πείτε με "συναισθηματικά ξερό", πείτε με "κολλημένο" πείτε με όπως θέλετε, εγώ πάντως όχι απλά επιμένω, αλλά θα κατηγορώ κιόλας ότι ο ανθρωπισμός σας σας έχει τυφλώσει και δε βλέπετε ότι βοηθάτε τον εχθρό, και μετά αυτός μας ρημάζει. Ευχαριστώ, αλλά να μου λείπει το βύσσινο.

ΥΓ: Κάτι τελευταίο, για το τηλεοπτικό σίριαλ "true blood", που ανέφερε και η Τζιατζή, και ο Leninreloaded.

Έχει τύχει να δω μερικά επεισόδια, όχι πολλά βέβαια, πλέον δε βλέπω τίποτα στην τηλεόραση εδώ και χρόνια. Επειδή όμως η σειρά ήταν πετυχημένη, κάθισα και είδα λίγα επεισόδια, κάτι που το κάνω για πολλές πετυχημένες σειρές, ώστε να "πάρω μια γεύση" για το τι βλέπει ο κόσμος σήμερα.

Έχουν περάσει μεριά χρόνια από τότε, αλλά θυμάμαι λοιπόν τα εξής:

1) Το πιο "φανερό" σημείο που πρέπει να σχολιάσουμε είναι ότι η σειρά ασχολείται με το αν οι άνθρωποι μπορούν να συνυπάρξουν μαζί με τους βρικόλακες ειρηνικά. Αυτό το ερώτημα το βλέπουμε σε πολλές σειρές και ταινίες πλέον, σε αντίθεση με παλιότερες ταινίες, όπου οι βρικόλακες ήταν εχθρικοί και οι άνθρωποι προσπαθούσαν ξεκάθαρα να τους σκοτώσουν, ώστε να μην του πιουν το αίμα. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι σήμερα έχουν αρχίσει να ξαναντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν στον κόσμο γύρω τους κάποιοι που τους "ρουφάνε το αίμα", αλλά ακόμα δεν έχουν κατανοήσει ότι θα πρέπει να πολεμήσουν εναντίον τους, και έχουν ακόμα αυταπάτες ότι τάχα "υπάρχει τρόπος" να συνυπάρξουν ειρηνικά. Πολλές ταινίες το καλλιεργούν αυτό, σε αντίθεση με παλιότερες ταινίες που καλλιεργούσαν στον κόσμο τη νοοτροπία ότι τους βρικόλακες τους σκοτώνεις, δεν τους πιάνεις φίλους. Αυτό ας το σκεφτεί λιγάκι και η Τζιαντζή που παριστάνει τη μαρξίστρια στα λόγια, αλλά προωθεί τον ουμανισμό στην πράξη.

2) Το True Blood οφείλει την επιτυχία του όχι απλά στο γνωστό πλέον συνδυασμό "σεξ-αίμα-βία", ούτε μόνο στους βρικόλακες, κτλ. Αυτά είναι μια επιφανειακή ανάλυση. Στην πραγματικότητα, το true blood μιλά για τις κοινωνικές σχέσεις, έστω και αν μιλά βγάζοντας λάθος συμπεράσματα και διδάγματα. Μιλά για ανθρώπους στην Αμερική που ζουν στη φτώχεια (τους θυμάμαι μερικούς να ζουν σε κάτι καλύβες, με αυτοκίνητα-σαράβαλα, και γενικά μια εικόνα της Αμερικής που δεν τη βλέπουμε συχνά), μιλά για καθυστερημένους χωριάτες και τις κοινωνίες τους, μιλά για τα τοπικά κουτσομπολιά, μιλά ακόμα και για ρατσισμό, το φόβο για την ομοφυλοφιλία, μιλά για το αν πρέπει να κοιτάς τη δουλειά σου ώστε να είσαι κοινωνικά αποδεκτός ή αν θα πρέπει να "παραβιάσεις μερικές κοινωνικές συμβάσεις" για χάρη αυτού που θεωρείς δίκαιο, κτλ. Δεν βγάζει βέβαια και πολύ φοβερά συμπεράσματα για αυτά τα θέματα, μην περιμένετε κάτι το..."καταπληκτικό" (έλεος). Αλλά πάντως μιλά και για τέτοια θέματα, και αυτό είναι κάτι που περνάει στον κόσμο. Μην υποτιμούμε την πολιτιστική προπαγάνδα και το ρόλο που παίζει.

8 comments:

  1. Μ' αρέσει η προσέγγισή σου. Σκληρή, αλλά σκληρότερη έχει γίνει η εποχή μας. Μου θυμίζει μια ιστορία (πραγματική ή όχι δεν ξέρω), που έχω ακούσει για τον πόλεμο του Βιετνάμ: Όταν οι βιετκόνγκ μπήκαν σε ένα χωριό, όπου προηγουμένως είχαν περάσει Αμερικανοί και είχαν δώσει διάφορα μπιχλιμπιδάκια στα παιδιά, κάναν το εξής: Κόψαν όλα τα χέρια των μικρών παιδιών, ώστε να μη διανοηθεί κανείς να ζητήσει ελεημοσύνη, ούτε βοήθεια από τον εχθρό. Δεν το επικροτώ, ίσα-ίσα κάθε φορά που το σκέφτομαι το σοκ είμαι μεγάλο. Πολύ σκληρό ήταν. Πολύ σκληρός ήταν κι ο πόλεμος....
    Στο θέμα όμως της αιμοδοσίας, υπάρχει και μια άλλη οπτική όμως. Ο κεφαλαιοκράτης έχει την οικονομική δυνατότητα και όχι μόνο, να εξασφαλίσει όχι μόνο τις φιάλες αίματος που χρειάζεται, αλλά και ότι άλλο, ακόμη και όργανα για να κάνει μεταμόσχευση, Γνωστό και το παράδειγμα του Χριστόδουλου που πήγε και έκανε μεταμόσχευση ήπατος στο Αμέρικα, καταπατώντας κάθε έννοια λίστας και ηθικής (Χριστιανικής ή μη). Στην τελική, πάλι ο εργάτης θα βρεθεί από κάτω. Άλλωστε η κάθε υπηρεσία αιμοδοσίας θα δώσει το αίμα σε όποιον το έχει ανάγκη και όχι όπου επιθυμεί ο κάθε αιμοδότης...

    navis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κοίτα, εγώ δεν ασχολούμαι και τόοοσο πολύ με την αιμοδοσία αυτή καθεαυτή, τη θεωρώ περισσότερο "συμβολική" κίνηση. Όπως σωστά λες και εσύ, αυτός που έχει λεφτά θα βρει και αίμα και ότι άλλο χρειάζεται σε τελική ανάλυση.

      Απλά είμαι υπέρ του να μην βοηθάμε γενικώς και αορίστως "τον συνάνθρωπο", αλλά να βλέπουμε πρώτα αν ο εκάστοτε "συνάνθρωπος" βρίσκεται στο δικό μας στρατόπεδο (ή αν θα μπορούσε στο μέλον να πειστεί να βρεθεί εκεί), και μετά να τον βοηθάμε. Και αν τυχόν ο τάδε "συνάνθρωπος" είναι σε άλλο στρατόπεδο, και συμπεριφέρεται εχθρικά απέναντι μας, τότε άστον

      Delete
  2. >>> τα λόγια του Γκαίτε για τον Τσε Γκεβάρα

    Λίγο δύσκολο να έγραψε ο Γκαίτε για τον Τσε Γκεβάρα :P

    promitheus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. χαχα, έχεις δίκιο, είχα στο μυαλό μου κάτι για τον Τσε Γκεβάρα και μου ξεφυγε. Θα το διορθώσω.

      Τι να πω, έκανα λάθος :-)

      Delete
  3. ΕνδιαφερόμενοςMay 19, 2013 at 7:12 PM

    Μία πλήρης ανακοίνωση του ΠΑΜΕ όπως βρίσκεται στον Ριζοσπάστη.
    ------------ακολουθεί κείμενο Ριζοσπάστη-------------
    Οργανώνει αιμοδοσία στις 11 Μάρτη
    Αιμοδοσία διοργανώνει το ΠΑΜΕ την Κυριακή 11 Μάρτη και καλεί τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους να συμβάλουν στην προσπάθεια.
    Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ τονίζει:
    «Το αίμα μας το διαθέτουμε για τις ανάγκες της τάξης μας. Δημιουργούμε τράπεζα αίματος. Γνωρίζουμε τις ανάγκες. Αγωνιζόμαστε για την πλήρη και δωρεάν κάλυψη των αναγκών όλης της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Αντιπαλεύουμε τη λογική της μετατροπής σε εμπόρευμα όλων των αγαθών και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους που προωθούν τα επιτελεία της κυβέρνησης, της ΕΕ και του κεφαλαίου.
    Το αίμα της εργατικής τάξης το διαθέτουμε για τις ανάγκες των συναδέλφων μας όπου και όποτε απαιτείται, δεν το χαρίζουμε στην κερδοφορία του κεφαλαίου.
    Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11/3/2012 από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4.00 το απόγευμα στα γραφεία του ΠΑΜΕ (Αγ. Φιλοθέης 5β).
    Καλούμε τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα του ΠΑΜΕ, να συμβάλουν στην προσπάθεια αυτή του ΠΑΜΕ».
    -------------------κλείνει κείμενο Ριζοσπάστη-------------
    Πηγή: http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6721569

    1. πότε ξεκίνησε η αιμοδοσία του ΠΑΜΕ;
    Από όσο φαίνεται και σε αυτό το κείμενο - όχι τώρα!

    2. ποιο σκοπό έχει;
    Κανένας συγγενής εργαζομένου δεν θα ψάχνει αιμοδότες να πιστώσουν το αίμα που χρειάστηκε ο άνθρωπός τους.

    3.Τι λέει για πλούσιους;
    Το κείμενο ΔΕΝ λέει πως οι πλούσιοι ουδέποτε είχαν πρόβλημα με το να βρίσκουν αίμα για πάρτη τους και δεν τους απασχολούν πιστώσεις και χρεώσεις από τις τράπεζες αίματος. Εννοείται!

    4.Τι λέει για εμπόρευμα;
    Το κείμενο λέει πως σαν εργαζόμενοι φτιάχνουμε τράπεζα αίματος και αφαιρούμε κάτι από το εμπόριο αίματος που έχει δημιουργηθεί παγκόσμια για να καλύψει τις ανάγκες αιμοδοσίας των κρατών.

    Και μόνο αν γνωρίζει κάποιος το εμπόριο αίματος και υποπροϊόντων του πχ της Ελβετίας καταλαβαίνει τι σημαίνει "Αντιπαλεύουμε τη λογική της μετατροπής σε εμπόρευμα όλων των αγαθών".

    Τέλος, η Ελλάδα εισάγει αίμα και χρειάζονται εθελοντές αιμοδότες για να καλύψουν τις ανάγκες της σε αίμα.
    Μπράβο στο ΠΑΜΕ για την πρωτοβουλία του.

    Μπράβο κα Τζιαντζή που δημοσιοποιήσατε το πρόβλημα κατανόησης κειμένου που έχετε.
    Σας ευχόμαστε ταχεία θεραπεία με τακτική ανάγνωση του Ριζοσπάστη.
    Θα μπορέσει έτσι να αποκτήσει τα αντισώματα του ταξικού μίσους ώστε να μην προσβάλλετε από μικροαστικούς καθωσπρεπισμούς.
    Το αίμα δεν είναι για τα βαμπίρ της τηλεόρασης μόνο, είναι για να δίνει ζωή σε συνανθρώπους μας και για τα ταξικά σωματεία έχει αποδειχτεί στην ιστορία πως είναι και για να ποτίζει εργατικούς αγώνες ενίοτε.

    ReplyDelete
  4. Δεν σεβάστηκες στο ελάχιστον την διαφορά ΠΑΜΕ και ΚΚΕ. Στο κείμενό σου, όπου θα έπρεπε να γράφει ΠΑΜΕ γράφει ΚΚΕ. Στο μόνο σημείο στο κείμενό σου που αναφέρεται στο ΠΑΜΕ, είναι εκεί που κάνει αναφορά στον τίτλο της Τζιαντζής (μέσα σε εισαγωγικά δηλαδή), η οποία τουλάχιστον, χωρίς αυτό να ελαφρώνει την θέση της, δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά στο ΚΚΕ στο κείμενό της, αλλά στο ΠΑΜΕ.
    Αναγκάζεσαι βέβαια να κάνεις αυτήν την κομπίνα γιατί θέλεις να μιλήσεις γενικώς και αορίστως για την «αριστερά», λες και η κοινωνία χωρίζεται σε «αριστερά» και «δεξιά» και όχι σε τάξεις. Αυτό προκύπτει και από το επίκεντρο της κριτικής σου, τουλάχιστον όσο αφορά το «ΚΚΕ» (που θα έπρεπε να είναι «ΠΑΜΕ»):

    «Ωραία, αλλά η ένσταση που έχω είναι κυρίως "επικοινωνιακή":

    Υπάρχουν εργάτες που είναι εντελώς λαμόγια, αντιδραστικοί, φασίστες, τσιράκια και υποτακτικοί του αφεντικού, κτλ. Και υπάρχουν επίσης και μικροαστοί που στηρίζουν όμως τον εργάτη και παίρνουν το μέρος του. Πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτό, πρέπει δηλαδή το ΚΚΕ ΝΑ Βγει και να πει ότι "κάνω αυτή τη συμβολική κίνηση, για να δείξω στον κόσμο ότι εγώ προσπαθώ να αναδείξω το διαχωρισμό της κοινωνίας σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, και καλώ όσους θέλουν την ανατροπή να έρθουν και να σχηματίσουμε το δικό μας στρατόπεδο, ΑΠΕΝΑΝΤΙ από τους άλλους".
    »

    Δηλαδή εσύ στην ουσία λες ότι καλά εντάξει είπαμε για πάλη των τάξεων κλπ, αλλά εσείς οι ΚΚΕδες το πήρατε στα σοβαρά... Η ταξικότητα μας λες, το σε ποια τάξη ανήκει ο καθένας μας, δεν είναι κάτι που συμβαίνει *αντικειμενικά* αλλά υπό προϋποθέσεις, ή τέλος πάντων ότι αυτό που προέχει δεν είναι η ταξική θέση του καθενός αλλά η πολιτική του αντίληψη, αν είναι αριστερός ή όχι· αυτό λες. Ουσιαστικά εγκαλείς το ΚΚΕ γιατί το γεγονός ότι το ΠΑΜΕ κάνει αιμοδοσία για την εργατική τάξη και όχι για τους «αριστερούς». Κλασσική αριστερίστικη αντίληψη.
    Διάβασα και την θέση σου για το λούμπεν προλεταριάτο. Εδώ το θέμα δεν είναι όμως αν υπάρχει λούμπεν προλεταριάτο ή όχι -σαφώς και υπάρχει- αλλά πια είναι η στάση σου απέναντι σε αυτό. Το λούμπεν προλεταριάτο δεν είναι εχθρικό απέναντι στο προλεταριάτο, σαν τάξη· έχουν κοινά συμφέροντα αντικειμενικά (όπως κοινά συμφέροντα υπάρχουν και με όλα τα κατώτερα λαϊκά στρώματα, που ειδικά τώρα λόγω κρίσης συμπιέζονται προς τα κάτω - π.χ. έχουν κοινό συμφέρων όλα αυτά τα στρώματα στην κατάργηση των μονοπωλίων).
    Το λούμπεν προλεταριάτο είναι εχθρικό απέναντι στην εργατική τάξη, ως φορέας της μικροαστικής αντίληψης και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται και όχι απομονωτικά όπως λες εσύ (φυσικά σαν ιδιαίτερη τάξη έχει την ιδιαίτερη δυσκολία της). Φορείς της μικροαστικής αντίληψης επίσης υπάρχουν και σε άλλα κατώτερα στρώματα και μάλιστα δεν απαγορεύει κανείς σε κάποιον από αυτούς να δηλώνουν και να αισθάνονται «αριστεροί».
    Η αιμοδοσία του ΠΑΜΕ δεν είναι μόνο για την εργατική τάξη αλλά και για τα σύμμαχα λαϊκά στρώματα.

    http://www.pamehellas.gr/index.php/el/2012-10-02-15-07-48/1432-41559540924?highlight=YToxOntpOjA7czoxODoizrHOuc68zr/OtM6/z4POr86xIjt9

    «Δημιουργούμε τράπεζα αίματος. Γνωρίζουμε τις ανάγκες. Αγωνιζόμαστε για την πλήρη και δωρεάν κάλυψη των αναγκών όλης της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Αντιπαλεύουμε τη λογική της μετατροπής σε εμπόρευμα όλων των αγαθών και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους που προωθούν τα επιτελεία της κυβέρνησης της Ε.Ε. και του κεφαλαίου.»

    Και αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για την αιμοδοσία αλλά συνολικά για το ΠΑΜΕ. Αυτό σημαίνει «λαϊκή συμμαχία».

    Αυτά απαντάνε και στα άλλα που έχεις γράψει για το «αν κάποιος δεν ανήκει στην εργατική τάξη και θέλει να βοηθήσει»... Ειδικά αν θες να δώσεις αίμα, δεν νομίζω κανείς να σου πει τίποτα, ακόμα και εφοπλιστής να είσαι.

    Αυτό που δεν δέχεται το ΠΑΜΕ είναι ο διαχωρισμός των εργαζομένων σε «αριστερούς» και «δεξιούς», που μόνο αποπροσανατολιστικός μπορεί να είναι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ΟΚ, ότι πεις, σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου

      Delete
  5. Ωραίο το άρθρο σου που χωρίζει στρατόπεδα. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν ποτέ οι εργάτες (ούτε τα υποτιθέμενα κομματά τους), είναι πως είναι αναγκαίος ο διαχωρισμός στρατοπέδων για να τελειώνει η εκμετάλλευση. Αυτό όμως που πρέπει να μας προβληματίζει είναι (κατ' εμέ): 1ον ότι βλέπουν αναγκαίο κάποιον μπροστάτη στις υποθέσεις που αφορούν τους ίδιους και 2ον το ότι δεν αντιλαμβάνονται πως η ΑΝΤΙΠΑΛΗ τάξη δεν τους βλέπει καν σαν ανθρώπους, αλλά σαν μηχανές κέρδους, και δεν δίνει δεκάρα για πάρτι τους..
    P.R

    ReplyDelete